Thursday, May 16, 2013

Mamee Chef Laksa Kari

Assalammualaikum.. 

Harini adalah hari yang sgt mendung... sejuk dan nyaman jer rasa.. hehhehe

Tapi harini aku nak buat sedikit review tentang Mamee Chef Laksa Kari.. sungguh kecewa aku dgn hasilnya.. Last night, perut gue udah berkeroncong minta di sumbat makanan.. setelah terpengaruh dgn iklan Mamee Chef dan ke"encem"an adik Zizan Razak.. aku sanggup pi beli kat kedai apek depan umah demi sebungkus Mamee Chef.. Biasa lah kan kedai apek mana ada jual pek kecik2.. terpaksa lar aku beli bungkus besar yg ada 5 pek tu.. Harga oooooomak aiiii... 5 hengget stgh!! nnt aku tua dlm umur 45 thn (klu hidup lagi larrrrr) agak-agak brape hengget ler sebungkus maggi ek??  

Dulu masa kecik-kecik sebungkus 30 posen jer.. skrg punya harga sebungkus RM1.10.. NANGESSSSSSSS.... berbalik pada citer Mamee Chef Laksa Kari yang super TAKsedap hokeyyy.. buka jer plastik aku dah nmpk  kekecewaan noodles yg tebal lagi tak berseri tu.. tak pe lar aku cuba bersangka baik.. aku follow lar instruction nak masak mamee tu kot2 ada tukar cara baru ke.. hehehhhehe... after follow instruction dan buka rencah terakhir.. tanpa fikir pjg terus tabur semuanya.. huh! semerbak bau santan dan aku tak suka bau dia.. tu dah menambahkan lagi kekecewaan aku.. bersangka baik lagi.. konon2 lar ni.. pecah kan sebiji telur buat menambah selera tekak aku.. yg bagus nyer tak payah susah2 letak bwg grg, tauhu kering, dan daun bawang.. semuanya instant.. kata masak mee instant kan... 

bila tiba bab makan.. baca bismillah n doa mkn dlm hati.. terus ngap.. (@_____@) aku super duper kecewa dgn rasanya... pecah hati aku yg sememangnya lapar mlm tadi..  patot lar tgk muka Zizan mcm tak berape nak sior jer ngn Mamee Chef Laksa Kari yg konon2nya sedapppp tahap dewa-dewa tu.. 

adoiiii larrr... aku mkn 2 suap jer.. teros stop sbb rasa mual dan nk muntah.. bau santan yg tak menyenangkan.. aku ni penggemar kari tp this curry buat aku pening and sakit perut semalaman.. pagi-pagi buta nak gi keje perut rasa tak best.. puas lar sapu Vicks.. tak pasal-pasal GASTRIKKKKK!!  Super DUPER kecewa... 

ini lar kali pertama dan kali terakhir aku beli produk Mamee Chef.. tak mungkin aku bernafsu dan terperdaya dgn iklanmu lagi... *&@#$%~@#%**#




Gambar ehsan: Mr Google



1 comment: